Umělá inteligence a digitalizace ve vzdělávání

Připravte se na školu budoucnosti

Tento kurz je určen všem, kteří vzdělávají – učitelům, lektorům, školitelům, průvodcům, facilitátorům i těm, kteří se na tuto cestu teprve chystají.  A také pro každého, kdo se chce v moderním světe vzdělávání dobře orientovat a využívat technologii ve svůj prospěch.

Proč do toho jít?

  • Protože ušetříte desítky hodin práce.
  • Protože vaši žáci jsou digitálními domorodci – a vy jim budete víc rozumět.
  • Protože moderní učitel má mít po ruce chytrého pomocníka.
  • Protože i učení s umělou inteligencí je překvapivě lidské.

Možnost financováni z Národního plánu obnovy.
Dotace až 82%.

Co si z kurzu odnesete?

  • Porozumíte tomu, jak funguje umělá inteligence a co všechno umí – zejména v kontextu vzdělávání.
  • Naučíte se pracovat s ChatGPT a dalšími AI nástroji – od základních funkcí po pokročilé triky.
  • Zvládnete tzv. promptování – tedy chytré zadávání požadavků, díky kterému vám bude AI rozumět a skutečně pomáhat.
  • Objevíte, jak vám umělá inteligence může pomoci při přípravě výuky, tvorbě materiálů i v administrativě.
  • Poznáte řadu aplikací, které vaše studenty zaujmou, oživí výuku – a vám ulehčí práci.
  • Dozvíte se, jak se orientovat v digitálním světě plném dezinformací a deepfake videí.

Struktura kurzu

I. Umělá inteligence v kostce

  • Co je AI a jak funguje
  • Generativní umělá inteligence ve školním prostředí
  • Přehled nejznámějších AI modelů (ChatGPT, Gemini, Copilot, Claude, Perplexity)
  • Správné „ptaní se“ – základ pro kvalitní výstupy
  • ChatGPT v praxi pedagoga: nastavení, využití, inspirace
  • AI asistenti ve výuce: jaké existují a co umí

II. Umělá inteligence ve škole

  • Příprava na výuku s pomocí AI – od nápadu po hotový pracovní list
  • Praktické ukázky: materiály na míru, testy, aktivity, hodnocení
  • Pomocník do sborovny – administrativa, přípravy, plánování
  • AI v rámci školy – možnosti zavádění a právní aspekty

III. Digitální parťáci do výuky

  • Nástroje pro generování obrázků, hudby a textů
  • Chatboti jako učitelé i společníci
  • Tvorba testů s využitím AI – automatizace i variabilita
  • Výukové platformy: Diffit, Magic School AI, Twee a další

IV. Bezpečně online

  • Rizika digitálního světa – jak jim rozumět a chránit se
  • Deepfake: co je to, jak je rozpoznat, jak se bránit
  • Kyberbezpečnost pro učitele i žáky

V. Interaktivní aplikace, které rozhýbou třídu

  • Sdílení výukového obsahu, prezentací a kvízů
  • Zapojení žáků, spolupráce a zpětná vazba
  • Tipy a inspirace do každodenní výuky

Tvořili jsme s AI

Třídní písnička přípravky Liščata ZŠ Nehvizdy. Text napsala paní učitelka hudbu a slova nazpívala AI.

PPTX prezentace závěrečné práce z kurzu

Závěrečná práce v Napkin

Umělá inteligence a digitalizace ve vzdělávání

Délka kurzu: 16 lekcí
Délka lekce: 60 minut

Vypsané kurzy

Praktické informace, vše s důrazem na použitelnost v praxi a odzkoušení nástrojů při vlídném vedení.
Děkuji a mohu doporučit.

Ladislav Szilágyi

Byla jsem velmi spokojená, přátelské a zároveň profesionální vedení kurzu, vše přehledné, interaktivní, přínosná témata.

Alice Dadáková

Kurz byl na velmi vysoké úrovni, profesionálně skvěle zvládnutý, velmi prospěšný a přínosný pro jeho účastníky. Kurz můžu jen doporučit.

Roman Holásek

Školení mě moc bavilo a poskytlo mi spoustu důležitých a praktických informací, které nyní využívám. Rozhodně bych školení doporučovala. Již nyní jsem využila ChatGpt pro výuku angličtiny a budu  postupně využívat i další Vámi zmiňované zdroje. Moc děkuji za příjemnou atmosféru a hezky připravené školení.

Martina Bajerová, ZŠ Nehvizdy

A abych se nezpronevěřila kurzu, nechala jsem samozřejmě zpětnou vazbu napsat umělou inteligenci. Za mě to bylo skvělé, jako bych dostala do ruky novou hračku. Má to jen jedno úskalí. Vytvořila jsem si a vytvářím pracovní listy, výuku venku formou jakési šipkované či únikové hry, ale nestihnu vše zařadit do výuky.

Mgr. Alena Danielová zástupkyně pro I. stupeň

Díky kurzu jsem se naučila efektivněji zadávat dotazy a organizovat různé úkoly, což mi už několikrát pomohlo ušetřit čas. Například jsem si zjednodušila psaní e-mailů, tvorbu nových variant písemek nebo vytváření tabulek, což mi umožnilo věnovat více času přípravě kvalitní výuky nebo osobnímu odpočinku.

Dvořáková, ZŠ Nehvizdy

Bylo mi potěšením se účastnit Vámi pořádaného kurzu AI a digitalizace vzdělávání.  Nástroje, které jsem si mohla vyzkoušet, už nyní používám v přípravách na vyučování a s mými žáky jsme některé z nich vyzkoušeli ve výuce. Na kurzu oceňuji jednoduchou a přehlednou komunikaci ze strany školitelů a zejména pak, že kurz lze absolvovat přímo ve škole.

Martina Těšická

..dovolte mi poděkovat Vám a Vašemu týmu školitelů za perfektní školení AI pro pedagogy školy. Oceňuji nejen vysokou odbornou úroveň lektorů, ale především absolutně korektní, empatický a individuální přístup k účastníkům kurzu.

Luboš Rýdlo, ředitel ZŠ Nehvizdy

Kontaktujte nás